2/ Kaj gre notri, mora tudi ven: kako naj lulam, da ne zamočim

Si že kdaj slišala za dnevnik uriniranja? Vprašaj me za posvet PERFECT ali za svetovalno uro: Dnevnik uriniranja. Mnogo, mnogo in še več se da razumeti, ko si vzamemo – pri meni – priporočenih 5 dni in opazujemo bilanco zaužitih in odvajanih tekočin. A zdaj nekaj osnovnih misli o tem, kako lulati, da ne zamočimo.

od kod ideja

Ko govorim o uriniranju (lulanju), mislim na celoten proces nastajanja in izločanja urina, za katerega potrebujemo: delujoči urinarni sistem, optimalno delujoča in koordinirana sečila z izvodili (sem spada tudi funkcionalno medenično dno) ter zadostni vnos tekočin. Vemo, da urin nastaja po kapljicah ves čas; hitrost nastajanja pa je odvisna od razpoložljive tekočine v telesnem sistemu. Poenostavljeno si lahko predstavljamo, da ko popijemo kozarec tekočine, poženemo proces tvorbe urina, ki se zliva v mehur. Mehur je kot raztegljiva vrečka; ko je dosežena določena kapaciteta, javlja možganom, le-ti pa odločajo, kaj s to informacijo narediti.

povezano vs povzročeno

Tako pridemo do neizbežnega vprašanja po čudežnem nasvetu: Kolikokrat na dan lulati? – Ne vem. Odvisno od tvojega življenjskega sloga, navad, službe in družbe, telesne zgradbe in sestave ter zdravstvenega stanja. Enačba je približno taka: če vneseš 2 litra tekočine na dan v 6 rednih vnosih, naj bi ta dan lulala štiri- do sedemkrat, od tega le enkrat ponoči (če sploh). Pomembneje je razumeti, da je kakršnakoli sprememba v pogostosti in količini odvajanega urina ob nespremenjenem vnosu tekočine in življenjskega sloga povabilo k raziskovanju, kaj se dogaja.

svoje vijuge

Drugo neizbežno vprašanje v pričakovanju za vse veljavnega pravila je: Kaj piti in kako lulati? Z drugimi besedami: ali je kava prepovedana in ali nikoli ne smem urina zadrževati do konca česarkoliže, ko me sredi tega početja začne tiščati? Poznam uspešno angleškogovorečo in v tujini živečo fizioterapevtko, ki pravi, da sta kava in čaj le obarvana voda, pri čemer moramo vpliv ‘barvila’ na svoje telo raziskati. Strinjala bi se z njo. Enako je od situacije do situacije smiselno izbirati, ali počakati dalj kot ‘optimalni’ volumen ali mogoče celo iti ‘za vsak slučaj’. Kljub temu, da vemo, naj tega ne počnemo redno. Pravilo, ki bi ga lahko postavila je: ne zadržuj predolgo in ne hodi za vsak slučaj več kot enkrat na dan in po možnosti ne vsak dan.

preveri perfect

Na kratko in zelo poenostavljeno: če pijemo v kozarcih, ki držijo okoli 300 ml, naj lulamo približno enake količine. Bolj slikovito: jutranje oziroma dnevno prvo lulanje (po premoru pitja, ki je daljši od 6 ur) bo silom prilike verjetno najobilnejše (večina lahko pričakuje količino nad 500 ml, vrednosti okoli 600-700 ml tudi niso redke), sledilo naj bi 3-5 ‘srednjih’ odvajanj po okoli 300-400 (350-450) ml. Če je vmes kakšno majhno, 100 ml odvajanje, še posebej ‘z razlogom’ ni večjega problema, le, da le-ta niso vedno ob istih prilikah in vsak dan. Če si v dvomih, kdaj in kako prilagoditi svoja uriniranja vabljena na FizioMama posvet: Dnevnik uriniranja.

bolje preprečevati

Zapomni si: Manj piješ, manj lulaš; več piješ, več lulaš. Če dnevno popiješ 4 litre vode, le-te ne uspeš odvajati v 4 odvajanjih po 400 ml, še posebej, če ni vroče poletje in nisi ravno športna navdušenka. Ni treba vedno piti na ‘eks’, ni pa se smiselno po vsakem izgovorjenem stavku nalivati po požirkih. Popij kozarec, glede količine v dnevu naj te vodi žeja in ne ‘priporočila količinske zadostnosti’ in naredi premor. Hormoni, ki uravnavajo nastajanje urina delajo v valovih, nenehno nacejanje ne podpira njihovega ritma in vpliva na funkcijo odvajanja urina. Enako kot pitje le dva- do trikrat na dan po več kot pol litra na enkrat.

Kihanje, kašljanje in poskoki naj ne bi bili povezani z nujnim, a pogosto nehotenim, uriniranjem. Če uriniranje spremlja tvoje dnevne aktivnosti, je dobro, da obiščeš fizioterapevtko zdravja žensk ali medeničnega dna, da ugotoviš vzrok za to in se mu posvetiš. Nisi sama in strategije pomoči so ti na voljo.

Izbiraj varno,

Z ljubeznijo,

FizioMama

Domača stran

3x3_FizioMama_vizitka

FizioMama cikel blogov “Spoznaj svojo vijugo”: Koraki do kakovostnega kakca, Kako lulati, da ne zamočimo in Težave s Koraki do kakovostnega kakca.